Hoi ik ben Niels, lees hier hoe ik zzp'er werd

Hoi ik ben Niels, lees hier hoe ik zzp'er werd

Hoi ik ben Niels!

Ik wil jullie laten zien hoe ik na mijn studies als zzp'er aan de slag ben gegaan.

Van jongs af aan ben ik al geïnteresseerd in het gedrag van mensen en hoe deze functioneren binnen een systeem. Vanuit deze fascinaties heb ik uiteindelijk besloten om te starten met de Bacheloropleiding ‘Social Work’ te Sittard. Gedurende deze studie heb ik kritisch naar mezelf leren kijken, mijn communicatieve skills ontwikkeld en mijn creatieve vaardigheden ontplooid. Nadat ik deze studie succesvol heb afgerond, heb ik de Masteropleiding ‘Comparative European Social Studies’ van London Metropolitan University voltooid. Buiten het feit dat ik me academisch heb verdiept binnen het sociale domein, heb ik deze tijd ervaren als een van de leukste periodes uit mijn leven.

Als starter was het lastig om direct werk te vinden binnen de sociale sector vanwege de economische crisis. Na een periode van ongeschoold werk, heb ik de stap gezet om te beginnen als zelfstandig ondernemer begeleiding individueel. Kort nadat ik me had ingeschreven bij de Kamer van Koophandel heb ik een raamovereenkomst afgesloten met Thuiszorg Groot Limburg. Vanuit hier ben ik na een aantal weken later gestart met mijn eerste klanten. Door positieve mond-op-mond reclame volgde er snel meer klanten. Na een half jaar al bereikte ik het moment dat ik volledig verzadigd was in opdrachten.

Vanaf de start voel ik mij als ZZP’er en als professional als een vis in het water. Het zelfstandig zijn dwingt mezelf om continu te accommoderen in een veranderende omgeving. Het werk als begeleider geeft mij veel voldoening doordat ik bijdrage kan leveren in het proces waarin cliënten langzaam maar zeker weer grip op hun leven krijgen.

Als zzp'er werkzaam voor Thuiszorg Groot Limburg, heb ik deze organisatie leren kennen als een ultieme opdrachtgever. Doordat de organisatie transparant is en zich verder ontwikkeld in goed overleg met professionals, voel ik mij in staat gesteld om de vraag van de klant voortdurend centraal te blijven stellen. Dit is wat mij als professional drijft en waar het naar mijn mening allemaal om draait.